Kort status på mr. Brunvoll. Maskineriet overvåkes jevnlig og temperaturmåleren brukes flittig. Temperaturen i på toppen (varmeste punkt) ligger på mellom 60-70 grader. Rammelagrene ligger på rett ca 34 grader og koblingshuset på ca 23 grader. Ellers har vi en liten lekkasje på sveis over eksospotta som fører til noe oljesøl. Det er også en liten diesel-lekkasje ved nippelen inn på dieselpumpa. Siden vi ikke har reserve dieselrør/nipler utfordrer vi ikke sjebnen med å begynne å skru på dette, og det har vært stabilt de siste dagene. Vi mistenker også at koblingen er strammet noe ujevnt, men også dette venter vi med å skru på til vi er trygt i havn hjemme. Hun får også rikelig med smøring som gjør at hun kaster litt olje/sot ut av eksosen. Men alt-i-alt fungerer maskinen upåklagelig.
Eller rapporteres det i skrivende stund om hval (vågehval?) i farvannet rundt Alden :)
Solfrid og "søsterskipet" Solveig hadde kaiplass rett nedenfor husene til brødrene Pettersen på Espevær |
Solfrid på vei inn mot Frekkhaug |
Solfrid i med stø kurs |
Rolf Arne tar en lur i bauen i det Solfrid passerer Mjømna |
En stund var målet for dagen Harbakke, men mannskapet besluttet å koste på videre i det fine været. |
HMS tiltak/håndtak. Erfaringen over Oslofjorden var at det manglet håndtak når det rullet som værst, og midlertidig håndtak er montert mtp på Stadt. |
Dessert på dekk |
Styrhuset fungerer også tidvis som bysse |
Med kurs for Verøy |
Alden kl 2130 |
PS: Takk til Sverre og Helga som har stått for bildene tatt fra land.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar