torsdag 21. april 2011

Intervju med Tom i Båtmagasinet om restaureringen i 95

Kom på at vi ikke har sagt så mye som restaureringen av Solfrid. Vedlagt link viser en artikkel hvor Tom forteller om arbeidet.

http://www.batmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/BladarkivoversiktWeb/0529C6952D3805CAC125761800481A59?OpenDocument

3 kommentarer:

  1. Hei koselig å høre nytt fra dere. En liten komentar til riggen og div: Akkurat hvordan Solfrid så ut fra begynnelsen hvet jeg ikke men generelt var disse båtene rigget for seil.
    Masta på Solfrid sto "en dekksbjelke" lengre bak
    da vi kjøpte henne, men det var kun en inpregnert lysestolpe. Det er riktig at bommen gikk bak over styrhuset, kanskje også på Solfrid. Etterhvert som motorene kom og ble mer stabile minket det på seil og rigg. Skansekledningen var også lavere på Solfrid.
    mvh tom

    SvarSlett
  2. Hei Tom. Takk for tilbakemelding. Impregnerte lyktestolper kan jo brukes til så mangt :) Jeg synes dere har vært flink til å beholdet stilen og linjene etter renoveringen, og jeg fikk absolutt inntrykk av at karene på kaia i Espevær kjente igjen Solfrid selv om ikke alt her helt "korrekt". Man må jo ta i betrakning skutas forfatning og dagens bruk. Men det er gøy å vite hvordan hun en gang har sett ut. Skal få lagt ut litt mer bilder og historie etter hvert.
    -Arild-

    SvarSlett
  3. hei, dere "seiler i medvind fra sør" utrolig hvor langt dere er kommet, tyder på god planlegging, dyktige skippere og godt vær.
    Det var litt rart for meg når dere "runda lista"
    alt var ok når dere var på sørlandet, men "vestlandet" nei da var liksom båten "borte"
    Litt rart, men "sånn er livet". Jeg hvet hu er i gode hender. Syntes jeg hørte på telefon i dag at hu gikk med "ett knepp" mer på regulatoren, men jeg er ikke sikker. Kjør pent og pass på tempen. mvh tom

    SvarSlett